120315

Hum nu har jag haft en del huvudbry, fått för mycket info dom senaste dagarna vilket gör min extremt irriterad... Ja vissa ska ju tydligen ha rätt till ditt och ha rätt till datt utan att behöva göra ett jävla skit, va faaan. Bli vuxen, ta ansvar, skaffa ett jobb, plugga eller gör något för att förtjäna pengar. Jag jobbar inte för att försörja andra, jag skattar och ni äter och bor upp de utan att göra ett jävla dugg. Jag får kämpa som så många andra för att få allt att gå runt mendans andra kan glida, njuta och bara vara och ändå få lika mycket pengar. Åhhh gör mig så sjukt jävla arg så det finns inte. Även om man inte är från sverige utan från något annat land, ska man bo och vara här, fine men gör rätt för det då, i den mån det går.
Att en familj ska kunna gå hemma, inte gör något alls, då har dom en fin och bra lägenhet, busskort så dom kan ta sig, extra bidrag till fan vet allt och självklart presentkort på IKEA så dom kan få ett mysigt hem.
Jag har jobbat och betalat skatt sen jag var 16år.
Självklart finns det människor som inte kan jobba och de är ju inte de jag säger att sjuka människor ska ut på marknaden men finns ju så många friska som helt enkelt inte tycker man tjänar på att jobba. Hur kan man inte tjäna på att jobba eller plugga? Man måste ju börja någonstans...
Sen en sån där sak att i vissa kommuner i vårat län får man inte söka dagisplats till sitt barn fören 3månader innan det fyller 1år, och helst ska väl bägge föräldrarna vara ute på arbete innan man ens fått en plats på ett dagis till sitt barn? Jaha hur var tänket då? :S Men kommer man från ett annat land och landar på arlanda och ska "bo" här ett tag då har man fan dagisplats, boende, pengar, mat i kyl och allt sånt innan man ens klivet av planet. Är det bara jag som tycker det är fel?!!
Sen en annan sak som jag tänkt på är, när ett par separerar med barn då är det bara mamman som får. Hum men pappan då, han ska ju kunna starta upp ett nytt hem för han ska ju också ha sitt barn och oftast får ju mamman ta allt för hon har barnet mest. Då kanske pappan kan få en viss summa en gång bara så han kan fixa det som är viktigast till ett barn, en säng, kanske en vagn lite leksaker och så. Men nej, han ska bara betala och visst ska han göra det men förstår att det blir svårt för vissa.
Han blir ju också i en ny livssituation precis som mamman.
Vet att ni är många som säkert kommer ta illa vid er av detta inlägg, men jaha så får det väl vara men måste ju få säga vad jag tycker., Vi har svenska familjer som knapp har mat på bordet, tak över huvudet och barn att ta hand om men för dom är det jävla svårt att få hjälp, ska det vara så? Ska vi inte hjälpa vårt folk?
Klart det inte finns jobb för minsta lilla möjlighet till ett jobb så finns det bara konstiga namn före i kön för dom måste få komma ut och se hur det är?! Jaha, ja vi får väl dra på ett leende och bara acceptera helt enkelt.
Vet att skulle jag få problem en månad eller två men pengar och skulle gå till socialen och be om hjälp skulle dom skratta mig i ansiktet och be mig gå.
Läste i en artilker i en lokal tidning här om veckan, där stod det om sandvikens kommun och skolor. Att vissa skolor skulle elever ha en egen dator och andra skolor i SAMMA KOMMUN skulle få vänta ända tills 2014. Hur tänkte dom där? Antingen har man pengar och kan ge alla skolor samma chans till samma utbildning eller så väntar man tills man har råd, inte ger vissa. Klart det kommer bli skillnad för dom som har och inte har egen data. Alla ska dom ju förhoppningsvis läsa vidare på gymnasium och då kommer det ju märkar rjält om inte annat. Föräldrar kommer vilja flytta deras barn för att deom ska ha det bästa, det ligger i våran natur. Ja får se hur de där blir men jag tycker det är jävla illa alltså.
Blir bara så less på att det görs skillnad på folk, så fruktansvärt irriterad och less :(
Tänker inte be om ursäkt för detta inlägg, min blogg, mina tankar, funderingar och vad JAG tycker. Så hoppas ni förstår.

Kommentarer
Postat av: Charlotte (i ett nytt skal)

känner bara att ja håller me om så gott som allt av de du skriver..

skitdrygt...

2012-03-15 @ 09:49:11
URL: http://badgirlsdiary.blogg.se/
Postat av: Tildan (:

Håller med i de du skriver Ina !!!! (Y)

2012-03-15 @ 21:23:24
URL: http://Http://matildapoulsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0