Kolikdroppar

Ja igår när vi var på BVC så fick vi väl mer eller mindre fastställt att det är kolik våran lilla kille har, tyvärr men men så är det. Nu kan vi iaf utgå därifrån helt. Hade ju testat sempers magdroppar men utan resultat så igår handla vi hem minifom droppar, han ska ha 10st inför varje måltid. Han rapa och fes som en galning igår :P SEn sov han otroligt mycket under dagen. Så fick han ett sånt där anfall igår kväll när han bara panik skrek och inget hjälpte men de höll i sig i ca 40-60min istället för ca 5-7timmar så det är var ju inget. Sen vakna han ca halv 3 var hungrig sen somna lika så vid halv 7 så det är ju som det ska vara :)
Känns underbart och är så glad för svantes skull, han verkar må bättre när han slipper skrika så himla länge. Får väl se om det håller i sig eller om det återgår. Ska fortsätta med dropparna om det funkar, kosta vad det kosta vill för det är ju inte billigt men så värt de om det hjälper honom.

Han har växt igen såklart ;) han väger nu 4300g, 55,5cm och huvudet 37,5cm. Våran stora kille :) <3 Han växer jätte fint och ser bra ut på kurvan. Han har fortfarande 50 på det mesta så där är ingen skillnad direkt men har bytt från nr1 till nr2 på blöjor. Vi kör på liberos blöjer, testa pampers 1er men dom sög enligt mig. Har fått 2pack pampers 2or så får se hur dom funkar, kanske är lite tjockare? På söndag blir han ju 4 veckor och då är det dags för D droppar som man får från BVC, mycket droppar för hans del.
Sen är han fruktansvärt stark i nacken för att vara så liten, de har han varit ett tag nu, ögonen börjar väl vara med lite mer och märks nu att han reagerar på min och johans röst :) Är så himla kul att se hur han beter sig och utvecklas :)

Idag fick jag min första mammapenning, för 2 veckor bara eftersom dom har brytdag den 20e. Men men lite kul var det ju att få in den första föräldrarpenningen :P
Men är lite annat som ska fixas ekonomiskt också, ska kika på lite saker imorgon när jag ska leka med jessica :)

Nu får det bli lite kaffe ;)


Kommentarer
Postat av: Elin ♥ Albins Mamma

Tack så mycket! :)



Jag tar 50:- för en design, är du fortfarande intresserad, så kan du maila hur du vill ha den :)

2011-10-27 @ 19:16:09
URL: http://elinpantsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0