Förlossningen x2

Igår så skulle jag ju till förlossningen 14.15 så bella var snäll, hämta upp mig och följde så snällt med. Min kära sambo var för första gången under hela semestern ute med några vänner, badade och tog sig någon kall. Gick jätte bra då på dagen och tappen såg jätte bra ut. Fine fick åka hem direkt, bella skulle iväg och träffa linda men jag börja känna mig så matt, illamående och ont i skallen så bad henne köra hem mig direkt vilket hon gjorde. Kom hem, kräktes och jag tänkte väl bara tt det var värmen som slagit ut mig lite mer än vanligt. Men då började magsmärtorna komma, försökte vila, äta något och dricka massor men vart bara värre och värre :( Pratade med förlossningen så det var bara att komma tillbaka så dom fick kolla. Ringde johan och förklara vad som hade blivit sagt och hur jag mådde, han i sin tur pratade med sin mamma så hon kom i ilfart hit och hjälpte att lugna mig. Då kom kaskadspyan från helvetet, trodde aldrig jag skulle sluta och smärtorna kom mer intensivt nu. Tomas kom och körde in mig till förlossningen och jag fick CTG, kolla blodtryck och kissa i mugg. Sen kom johan och Wendin, äntligen :) Kändes mycket bättre och tryggare när johan kom då jag hade så jävla ont så jag knappt uppfattade vad sköterskorna sa.
Gjorde gyn undersökning ytterligare en gång 3 gånger på 3 dagar, klart lillen blir stressad. men han mår som vanligt bra och ligger med huvudet nedåt. Men tappen hade dragit ihop sig ännu mer så fick brickanyl i dropp och dom ville väl ha mig kvar men läkaren tyckte jag kunde åka hem och höra av mig om det blev nå mer och det hoppas jag är om ca 8 veckor. Fick med mig tabletter hem som jag ska ta om jag får sådär ont igen och går det inte över då är det bara tt åka in igen.
Men nu hoppas jag verkligen att det inte blir nå mer fören han ska komma till oss...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0