Höst?

Igår vaknade jag med ett leende på läpparna, kände mig jätte pigg och solen var påväg upp. Kl 8 gick tåget från Gävle-Ockelbo och det vra dags för skola vilket kändes jätte bra. Hade pluggat många timmar kvällen innan kan jag säga. Men men väl i skolan så var jag och Mike snabba som vanligt, går skit fort när vi väl gör det vi ska och vi gör det faktiskt bra. Hursom vart vi iaf klar väldigt tidiga med alla uppgifter vi fått så då fick vi lov att avlägsna oss så dom andra fick plugga ifred. Hoppa in i M´s bil och tog oss en tur. Vart en sväng upp till Rönnåsen, där Ockelbos lilla skidbacke ligger. Var ju strålande väder så passa på att knäppa några bilder :)

På tåget till skolan...


Rönnåsbacken :)

Utsikten från stugan som ligger på topped av andra sidan backen :)

Mike :)

Jag....

Syns ju inte skit bra men på vägen till Rönnåsen ligger det typ ett mindre "berg" mitt i skogen :) Tvungen att ta kort på den gigantiska stenen som läg där intill vägen..


Efter skolan så vart det nästan direkt in till stan och skriva på papper inför sommarjobbet. Gick bra och hon som hade hand om mötet igår fråga när jag kunde börja jobba, så till svar vart det ju DIREKT så hon skulle iaf lämna mitt namn och uppgifter till en enhetschef så får väl se vad det blir av de. :) Mötet tog längre tid än jag trott dryga timmen. Skulle ha träffat Linda men var helt slut sen hade jag plugg som vänta.

Idag så var ju inte vädret till någon bidragande "må bättre" faktor, kändes som höst. Skit tråkigt med regn och grått men men det är ju fredag iaf vilket innebär sista dagen innan helg. Ska iväg och handla om ett tag och städa ska man också hinna med. Ikväll tror jag vi skulle hem till Emma på Tacokväll om hon mår bra, tydligen lite dålig i magen :( Så får se hur det blir med det, har inte hört något ännu.

Imorgon ska jag in till stan på kvällen, hem till Mats på middag. 3 rätters skulle det tydligen bli med honom och Linda vilket jag verkligen ser fram emot. Gäller att äta försiktigt så jag inte får tandvärk som jag har just nu efter ett tapper försök på en rostad macka. Så nu ska jag förbi apoteket senare och köpa näringsdrycker för just nu blir det inte mycket mat och energi till varken mig eller bäbis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0