Deklarerat

Japp då har man deklarerat då, så det kommer några 1000 lappar extra till oss mellan 8-10 juni. Drygt 11000:- och det uppskattas ju verkligen. Idag mår jag riktigt bra och känner mig mer som en människa igen, helt underbart även J mår mycket bättre men på läkarens order är han sjukskriven veckan ut.
Idag så ska vi ta oss ut på en prommis i den underbara vårsolen sen mot kvällen ska jag sätta mig med skolarbeten. Har en del som jag måste fixa innan jag kan börja slappna av. Annars vet jag inte om det händer just så mycket mer idag mer än att jag ska ta mig till HC så dom får kolla mina värden och titta på mina utslag.

Dom sopar gatorna i vårat område idag, äntligen fy fan va grus det har legat skönt med ren assfalt igen. Nu börjar man verkligen inse att våren snart är här. Det skulle ju även vara upp emot 11+ denna vecka vilket jag tycker är helt underbart. Nu vill jag att det ska börja spricka på träden även om jag lider med dom som lider av pollen vilket jag inte gör så jag kan njuta till fullo när våren börjar bryta ut på riktigt. :)

Bilden tagen från google...


Måste bara berätta för er som inte läst tidningen idag var det en artikel som gjorde mig riktigt arg. Det stod om 11 små kattungar som tejpats fast i en trång låda och lämnats att dö i ett cykelrum i Gävle. Alltså vad finns det för människor egentligen? Hur fan kan man göra en sådan sak mot försvarslösa djur, måste sakna både hjärta, samvete och förstånd. Tur det finns dom som har både hjärta och samvete, tog dom små med till katthemmet och därifrån kan dom ju få komma till älskvärda hem. Hoppas verkligen det går bra för dom små och hoppas att den/dom som gjorde detta sover riktigt dåligt om nätterna.

Bilden är lånad från google och har inte alls med artikeln att göra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0