Vad har hänt?

Ja som vanligt så kan jag inte riktigt hålla det här med bloggen som jag varje gång lovar, vet inte men nu under dom senaste månaderna har det hänt så mycket att det liksom bara runnit ut i sanden med att sitta här och kladda ner en massa skit. Haft så mycket annat för mig.
Ja vad händer i mitt liv tippar på att det finns en del nyfikna där ute :P
Som ni redan fattat så har jag varit singel en längre tid nu, det funkade inte som det skulle med Anders och allt vart för mycket för mig att hantera. När man inte mår bra i ett förhållande ser jag ingen mening med att fortsätta bara för att båda ska falla längre ner i träsket. Är fortfarande nöjd med beslutet jag fattade för de har varit jävla massa knas mellan oss nu under en tid, mycket påhopp och jag kan ibland nästan känna mig jagad, och det är inget so jag trivs med. Jag fattar att han mår dåligt och vill att allt ska bli bra igen det säger han ju varje dag men när han gör som han gör blir det bara sämre.... Känns som han inte alls tänker på hur jag mår och nästan skiter i det, jobbigt som fan och har förklarat vart jag står med mina känslor, kan inte ge honom de han vill ha så vet inte riktigt vad jag ska göra? :( Han är ju värd att få ha det bra och vara älskad och de kan inte jag ge honom nu men hoppas på att vi ska kunna vara vänner ist för detta eviga tjaffsande som infunnit sig den sista tiden. Det tär på mina krafter och mitt psyke så jag orkar snart inge mer har liksom massa annat jag måste tänka på också.
Skolan är ju snart slut, har haft praktik dom senaste 3 veckorna och ska ha det i 2 veckor till. Är på hemtjänsten i Ockelbo och trivs faktiskt riktigt bra där måste jag säga. :) Har någon uppgift kvar att lämna in sen är denna termin slut sen är det ju bara 1 kvar. Shit tiden går så fort :P Om allt går som det ska kommer jag ju vara färdig undersköterska till våren :) Allt känns så spännande och jag ser fram emot att tacka vården på allvar och det känns hur bra som helst :) Funderar fortfarande på om jag ska läsa vidare efter skolans slut men först ska jag jobba ett tag och komma in i karusellen ;)
I förra veckan var jag in till gavlegårdarna och skrev på kontraktet till min nya lägenhet som ligger i Valbo :) Jätte mysig 1a och ska bli fantastiskt skönt att få ha mitt eget igen. Det var ju bara ett jävla + att den var riktigt mysig och tror ni jag ska bada nått då?! Som jag saknat badkar, underbart att få ha ett själv så man kan krypa ner när helst man känner för det. Det är ju så sjukt avkopplande med ett hett skumbad, lugn musik och tända ljus ger en möjlighet att skingra tankarna och drömma sig bort för en stund. Kommer nog trivas riktigt bra där, det är vad jag hoppas på iaf :)
I fredags var jag och girlsen iväg och blev fotade, riktigt nöjd med resultatet måste jag erkänna :) Men de ska man ju vara liksom.  Efter det så åkte jag och kära syster iväg till sthlm för en weekend :) Riktigt jävla roligt hade vi, träffa massa trevligt folk, spriten flödade och bra ställen var vi in på :) Tack kära ni för en jätte trevlig helg <3
Ska börja tänka mer på mig själv, vad jag vill ha och behöver och inte lägga all min energi på alla andras problem. Måste vara lite ego med mitt välmående nu känner jag och med mina underbara vänner hoppas och tror jag verkligen att jag kommer få ett underbart 2011. Ser ljust på det kommande året, 2010 bhar varit ett år med mycket ljus men också mycket mörker och hoppas på att nästa år ska det vara lite mindre av det mörka. Jag ska älska mig själv, mitt liv och alla underbara som finns i det och ska vårda mina nära med en jävla massa kärlek och värme <3 Vill visa er vad ni verkligen betyder för mig och att jag uppskattar allt ni gör för mig. <3


Nu ska jag snart stoppa något i magen, ta en dusch och packa väskan för ytterligare en vecka ute hos mamma. Himla skönt att kunna vara där när jag har praktiken och det är som det är här just nu. Jävligt tungt :( Så tackar för mig för denna gång och hoppas jag finner inspiration och entusiasten till att fortsätta skriva nu...
Varje minut är en möjlighet att förändra allting!





Kommentarer
Postat av: Helén Lehtinen

<3 <3 <3

2010-12-06 @ 16:17:26
Postat av: reko

Hej gumman. Hoppas allt blir ett lite ljusare år 2011 i och med flytten till nya lägenheten! Lät soft med badkar, lite avis för jag har inget badkar. :)

Jättefin på bilden!

2010-12-06 @ 20:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0