Too much

Shit nu var det ett tag sen igen, men alltså tiden har inte funnits. Svante har inte mått nå bra och mest varit kinkig hela dagarna/nätterna. Han fann ingen ro till att sova mer än ca 6timmar på en dygn och en så liten ska ju sova ca 13 timmar per dygn. Så han har varit rätt utmattad.
Igår följde jessica med oss upp till barn i gävle så dom fick kika på honom. Hitta inga direkta fel, en frisk och fin unge. Men han ska kompleteringsmatas efter varje ammning. Min mjölk är inte så näringsrik nu och hur ska den kunna vara de? Hinner ju knappt äta när han varit på så himla dåligt humör sen innan de vart värre skrek han ju mycket ändå, lite sömn och knappt något mat intag. :( Ska försöka hitta någon matrytm eller vad man kan kalla det?
Men natten som var är ju helt klart den bästa natten för både mig som förälder och lilla svante, han sov som en tok och vakna enbart 1 gång för käk, underbart och vata att han får sova.
Så det har liksom inte funnits tid till att sitta här, sonen har behövt nästan all uppmärksamhet och inte vela varit själv. Alltså jag har inte kunnat lägga honom i vaggan för att sova utan han har vela varit i min famn eller på johans bröst mest hela tiden.
Tur att jag har sån underbar sambo och pappa till mitt barn. Fast han har jobbat och ska upp tidigt har jag kunnat väcka honom fast bara för en stund så jag iaf hunnit på toa och ut för att ta lite luft så jag orkat varit vaken. :) Utan honom hade jag inte klarat de så bra som jag gjort när det är som jobbigast.
Älskar verkligen att vara mamma, men svårt att hinna med och njuta när man knappt hinner ta igen sig så hoppas det blir bättre nu med ersättningen efter varje "tutt tid" ;)

På sjukhuset sa läkaren iaf att han var extremt stark i nacken för att vara så liten och han följde redan nu rätt bra med blicken. Reflexerna var det inget fel på och han var fin i hy och bra i leder.
Så underbart att höra, dom lyssna på hjärta och tarmar och de lät jätte fint, lite bubblig i magen bara.
Anledningen till att vi åkte in med honom var ju sömnbristen, panikskriken dagar och netter igenom, han började rycka kraftigt i armar och ben sen när han skrek så svettades han så mycket och vart nästan helt blå. Skit jobbigt så jag kontaktade 1177 och de var ju inget annat än att åka in och kolla honom och det kändes så himla skönt när vi åkte därifrån, veta att det fanns inga märkbara fel på honom, förmodligen bara näringsbrist vilket är lätt att återställa med ersättning. Han hade ju gått ner lite igen men de jobbar vi nog snabbt tillbaka igen :) 

Näe nu lite kaffe sen fixa till sig lite tror jag ska gå över en sväng till svärmor där även min svägerska befinner sig och umgås lite :) Hoppas svante är sugen på en prommis när han har vaknat för hör och häpna han sover nu också, våran älskling <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0