Fredag

Shit va kass jag är på rubriker känner jag... Men idag är det fredag och snart helg för johans del.
Händer väl inte allt för mycket denna helg, ska julpynta på söndag såklart 1a advent. Ska bli mysigt. Det betyder ju ett besök i förrådet innan så man ska lokalisera alla julsaker. Är inte mycket för själva julen, all stress, pengar som ska bytas i form av paket men de där med ljus, adventsstakar och så tycker jag är mysigt. Julen kommer ju få en ny innebörd nu också när man har en liten att tänka på. Men nu i år är det ju inte så värst akutuellt, han är ju så liten.
Julen för mig ska vara tid med familjen, massa mys och god mat. Fattar inte dom som stressar hela december för att sen vara helt färdig på julaftonskvällen så människan knappt orkar hålla sig vaken medans barnen öppnar paket. Näe de där hoppas jaf att man klarar sig ifrån.
Vet inte riktigt ännu hur våran jul kommer att se ut i år? Visar väl sig närmare?
Mysa massa med familjerna blir det iaf.
Ska försöka hitta nå fint att ha på sig både till mig och svante, för lite speciellt är det ju med jul helgen varesig jag tycker om den eller inte.
Nästa år blir det nog gran och sånt där vi bor och dom som vill får komma för då är ju svante ändå över året så han kommer väl få en del klappar och dom ska han ju kunna pyssla med här hemma så han kan roa sig direkt och så man slipper de där med att packa ner det för att sen packa upp det när man kommer hem. Men men dit är det långt vet inte alls hur livet ser ut då?!
Här om kvällen fick svante sitt permiär bad i badbaljan, pappa kirra badet och de gick galant. Han är så go våran lilla grabb. Han är inte alls lika kinkig längre och sover jätte mycket. Hum kanske han växer så det knakar så sömnen behövs för han ska orka. Dom senaste 4 nätterna har han sovit hela nätterna och de är helt underbart och se när han sover sött och vaknar glatt på morgonen :)
Tänkte jessica skulle höra av sig nått så man vet om det fortfarande är planer på att ha kalas och vilken tid isf?! Annars så blir det rätt lugnt idag, ska plocka undan lite och diska, inte blodigare än så. Sen ska nog jag och svante ta oss en prommis det är ju hela 9 grader varmt idag så det är ju behagligt.
Ska jag vara ärlig så är jag nöjd ju senare snön väljer att komma för den ligger ju ändå kvar så länge sen har jag ingen skoter i vinter så har inget att leka med.
Men funderar på en pulka till svante men vet inte om han kommer vara för liten för en sån?
Babypulka
Igår var vi förbi hos farmor och hon var så himla glad att få träffa svante. Hon har ju varit sjuk så det var ju några dagar sen hon träffade honom.
Näe nu ska jag ta tag i hemma lite så något blir gjort medans min lilla prins sover :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0