6 månader

Tänk vad tiden går, idag är det exakt 6månader sen jag för första gången fick se det vackraste jag någonsin sett i hela mitt liv, min underbara son. 6månader och han har utvecklat en egen personlighet, vuxit och förgyller mitt liv till max. Han växer och utvecklas och jag med honom, följer hans framsteg, upptäckter och tillgodoser alla hans behos så gott jag kan.
Jag kan inte tänka mig ett liv utan min vackra pojke och minns inte och kan inte fatta vad man tyckte var viktigt innan han kom.
Jag älskar mina vänner även fast jag inte är med på lika mycket som förr, men fest och sånt är inte längre något jag prioriterar men självklart är någon gång ibland roligt. Tycker det är så mysigt att hitta på saker med mina vänner och svante är med, han är ju inte ett dugg blyg *ännu* och mina kära vänner älskar honom också :)
Mitt liv planeras nu efter svante, hans mående och humör :D Men än så länge funkar det jätte bra och i sommar ska jag jobba ^^


Vikt: Födelsevikten var 3792g och 6mån senare är han uppe på 8030g
Längd: Födelselängden var 52cm och idag är han 69cm
Huvud: När han föddes var det 35cm och idag är det 43,5cm
Blöjstl: Libero 4 och dom kommer han kunna ha ett bra tag till
Stl: När han kom var 50 för stort och idag har han 68/74
Äter: Igår börja jag med godnatt vällning och de gick hem. Annars äter han mellan 600-800ml/dagen NAN1 + HA NAN beroende på hur mycket mat han äter. Han älskar potatis, morötter, banan och majskrokar :) Vatten går lätt i honom.
Gör: Han vänder sig åt alla håll och kanter, från rygg till mage och tvärtom, han kommer både framåt och bakåt i gåstolen, han älskar att stå, hoppa och gunga, sitter nästan själv utan stöd, trivs som bäst när man är många och alla håller på med honom, utevistelserna och baden blir längre då han älskar båda, han jollrar på, skriker när han är glad, skrattar och ett ord har han fått fram (mamma). Han fattar ju inte men jag tycker det är super gulligt ändå. Tar sig upp i "krypställning" och kom en liten bit här om dagen. Tar och flyttar saker hur som helst, fattar vart han tappar dom och vet vart ljud kommer ifrån och kollar efter. Oj ja han kan så mycket tycker jag för att vara så liten och jag är världens stoltaste mamma. <3 Somna i mammas famn är också en super favorit. Nu kan man ju prata till honom, han flinar, blir glad och oftast får man svar tillbaka :) Att prata med sina leksaker är ju också en hit och allt som man kan äta på ska det göras också ^^ Sträcker sig efter saker och vet vad han vill ha.
Sover: Fortfarande hela nätterna mellan 8-12tim och dagarna är mellan 1-3tim som han delar upp lite olika.



Du är det finaste jag har och kärleken till dig mitt älskade barn går inte med ord att beskriva. Du är mitt allt och vad som än händer så kommer jag göra allt för att skydda dig, få dig att må bra och alltid finnas för dig. <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0