Fullt upp

Hur faan kan man ha fullt upp typ hela tiden? Jaja det är ju skönare att ha saker att göra än att ligga på soffan och tjocka godis som jag säkert skulle göra annars, eller ja utan godis, för det köper jag bara på mig och johan får käpa för att äta upp det ;) Haha jag är fan bra rolig sådär, kan köpa massa godis då jag känner sig sen tar jag bara några bitar sen vill jag inte ha mer. Hum ska jag skylla på graviditeten tro?
Igår var jag och camilla iväg till kupolen, hon handla lite nytt till garderoben och jag ett par skoooor, men faktiskt så slängde jag ett annat par vilket var bra gjort av mig :) Har fan över 100 par skor nu skulle jag tippa, borde jag kanske rensa lite där med? jaja hur som var det ett par från duffy, acne kopior som dom så fint kallas :) Jävligt snygga och jävligt sköna, vart nöjd iaf kommer bli hett i höst till ett par röda stuprör :)

Orginalet från acne 2995:-

Kopia från duffy 399:-


När vi kom tillbaka från kupolen så gjorde camilla mat, super gott kött med pommes, bea och sallad, riktigt gott var det. :) Tog det lite lugnt i soffan, glutta på TV och käka innan det var dags att bege sig hemöver.
svante passa på och lata sig lite han också, minsta katten i hofors de där ;)


Åkte hemåt och stanna till på konsum för paketet från ginza hade kommit med alla nya filmer, kunde inte hålla mig så ville hämta ut de direkt så passa på att göra de då :)
Paketet innehöll 26 nya filmer till mig och älsk, dom flesta för 10:- st så ;)


Idag var vi iväg till försäkringskassan och lämna papper inför ansökan om föräldrarpenning så det ända jag behöver fylla i sen är en blankett som skulle komma hem i nästa vecka, det är förmodligen inte så bara men arbetsgivarintyg och allt sånt lämna jag idag. Även johan passa på att lämna in för han ska ju ha dom där 10 första dagarna så slipper det bli så mycket krångel. Efter de var vi in till gävle och familjerätten så nu är johan blivande pappa på papper, nu behöver vi inte dit nå mer för dom fyller i resten när bäbis är född :) Skön slipper man tänka på de, sånt vi ska fylla i gällande hans namn och så kommer ju hem i brevlådan.

Idag storhandla vi för första gången, alltså i matväg för vi har ju haft så liten frys förr så den vart ju full med ett pack pyttipanna, några köttbullar och sen fanns det inte plats för så mycket mer, tyvärr men nu har vi en helt ny frys som vi flitigt börja fylla :) Känns så sjukt bra mer valmöjligheter gällande maten i framtiden. Prata med mig mor en sväng här på kvällen så snälla söta mamma skulle göra lite gryter och sånt som vi skulle få matlådor av tills lilleman kommer, för tanken på matlagning där i början är kanske inte så jävla hippt. Det kommer ju såklart efter ett tag med rutiner men men det är iaf en hjälp på traven. Sen ska hon lära mig koka soppa på ben och göra massa olika grytor som jag kan passera till bäbis sen när det är dags. Har bestämt mig för att hålla mig ifrån barnmatsburkar så gott det går. Naturligt är bäst och det är ju upp till mig att ge honom det jag tycker och anser är bäst. :)

När vi lämnat varorna hemma så gick vi över till svärisarna, drack lite kaffe och snacka lite skit. Mysigt att sitta på deras altan i kvällssolen. Imorgon ska jag till BM kl 9.00 så då ska svärmor följa med, efter de ska vi ta en tur på köpis bara hon och jag :) Sen blir det hem och lägga i färg i hennes hår så ska jag passa på att låna hennes tvättmaskin för en mörktvätt ^^

Min karl är nu svarthårig, fick peta i färg i hans hår nu på kvällen också, vart bra och tror han vart nöjd med resultatet, kan ju inte bli annat än svart ;) Ska ta mig härifrån så jag får slå i en gnutta färg också i både hår och ögonbryn, usch trivs inte alls i de här ljusa så nu ska det tonas ner :)
Visar er väl resultat imorgon och kommer självklart berätta hur det gick hos BM.

STOOOOR magen idag :)

Allmänt trött och slut blivande mamma imorse :P


Jaha så vart det sådär osammanhängande och luddigt snack igen men men det bjuder jag på, läs det ni vill, kommentera om ni känner för det men skit i resten ^^


Kommentarer
Postat av: carro

låter som en bra dag

2011-09-06 @ 21:20:09
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0