Den återkommande listan

Åka vagn:
(x) Vagn
(x) Täcke 
(x) Kudde 
(x) Filt 
(x) Åkpåse  
( ) Plastad frotté - ska inte ha det i hans vagn 
(x) Vagnleksak/Mobil 
(x) Reflex 
(x) Regnskydd
(x) Myggnät

Åka bil:
(x) Bilbarnstol/babyskydd
(x) Solskydd till rutan - men nu har vi ju tonade rutor i bak också :) 

Sova gott:

( ) Spjälsäng - har vagga som han ändå kommer ligga i dom 3 första månaderna :)
(x ) Spjälskydd 
(x) Madrass 
(x) Täcke 
(x) Kudde 
(x) Lakan 
(x) Plastad frotté 
(x) Påslakanset
(x) Leksaksmobil/speldosa 
(x) Gosedjur - 

Sköta om:

(x) Skötbord 
(x) Skötbädd/skötskydd  
(x) Våtservetter 
(x) Tvättlappar 
(x) Blöjor
(x) Skötväska 
(x) Leksak till skötbordet 
(x) Blöjhink
(x) Digital febertermometer
(x) Babymonitor (barnvakt)
Äta mat:

( ) Amnings-BH 
( ) Bröstpump 
(x) Nappflaska
(x) Flaskborste 
( ) Modersmjölksersättning 
(x) Amnings kupor 
( ) Haklappar 
(x) Dregglisar 

Bada:
(x) Badbalja 
( ) Tvättlappar av frotté 
(x) Babyolja-har jag hemma jämt, älskar att ha det i badet :P 
(x) Badhandduk med huva
(x) Badtermometer
( ) Tvättlappar
(x) Trubbig nagelsax 

Mini-Apotek:

(x) Kräm mot röd bebisrumpa 
( ) Näsdroppar för spädbarn 
( ) Panodil, stolpiller för spädbarn 
(x) Febertermometer 
(x) Kräm mot torr hud
(x) Idomin
(x) Barnolja
( ) Xylocain

Kläder:
(x) Har alla kläder som han behöver i dom flesta mindre stlar-ska uppdatera den listan sen också  

Övrigt:

(x) Filtar
(x) Amningskudde
(x) Babygym 
(x) Bärsele
(x) Babysitter 
(x) Snuttefilt  
(x) Nalle/gosedjur 
(x) Nappar 
(x) Napphållare 
(x) Bitring 
(x) Förvaringsmöbel till bebiskläder

För mamma:
( ) amnings-BH
(x) BH-inlägg-tvättbara fick av Emma


Kommentarer
Postat av: A

Ja alla är olika och alla mår olika bra i en graviditet. Jag trivdes väldigt bra med att vara gravid men jag kunde knappt röra mig även om jag försökte så gott det gick. Jag hade en extrem foglossning som gjorde att jag varken kunde gå, stå, sitta eller ligga vissa stunder :-( Det ilade mellan benen och att ta sig ner på stan var en plåga (då var det ca 10 min dit).. Jag gick ju upp mycket mer i vikt än vad jag borde eftersom att jag inte kunde ut o gå. Så var glad att du haft en relativt smärtfri graviditet :-) Men som sagt, trivdes bra ändå och kommer utan problem att göra om det :-) Men jag var stor som ett hus. Dubbla din mage så har du min ;-) Såg ut som jag hade tvillingar där inne.. Haha

2011-09-19 @ 09:29:37
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0