Verkligheten

Ja idag var det tillbaka till jobbet för pappan, slut på ledigheten och tillbaka till verkligheten. Vart jätte tomt här hemma och vi saknar honom massor men de är ju så det är. Så idag var ju även första natten och morgonen jag hade hand om honom själv men de har gått jätte bra. Var svårt för mig att somna igår sen vakna svante vid 3 och höll sig vaken till 5. Han vakna strax före 8 igen och somna om för ett litet tag sen så han är så duktig. Natten till igår var en helt annan historia, tror vi fick högst 3 timmars sömn men underbara farmor kom och tog ut honom på prommis några timmar så hann vi ta igen oss lite. Betyder extremt mycket. :)
Hann även dammsuga, torka golven, damma lite och pula undan saker och ting. Min förlossnings BM ringde då jag hade begärt att få prata med henne efter förlossningen och fick höra många lugnande saker så behöver inte vara rädd att behöva gå igenom samma sak igen om jag blir gravid igen vilket var en otrolig lättnad för mig. Har en del att bearbeta sen den dagen, nog för att svante kompenserar himla mycket men är många känslor, tankar och upplevelser jag måste ta itu med också.

Igår vart även våran Svante 2 veckor och tiden går otroligt fort måste jag säga, anammar varje sekund med honom <3




Några bilder från dagarna som varit

Mormor var förbi i torsdags. Laga mat, umgicks, kom med presenter och mös så mycket hon kunde med svantebus :) <3




Kort på lilla familjen <3


Sötungen våran <3


Pappamys <3


Ja annars då, jo livet rullar på och nu blir det nog mer rutin i vardagen när johan gått tillbaka till jobbet vilket är rätt bra. Visst styr svante de mesta men man kan ju försöka iaf, huvudsaken är att vi alla mår bra :) Vågen då, jo den gör mig glad varje gång, nu har jag endast ca 2kg kvar till startvikten. Har gått sjukt snabbt och magen börjar sakta men säkert återhämta sig den också. :D Skyndar inte, gör inget speciellt alls. Man får väl tänka 9månader upp och 9månader tillbaka eller? Jaja skit samma, kroppen kommer kanske aldrig bli sig lik men vad gör det när jag har VÄRLDENS BÄSTA SVANTE här?! :D Ammningen går himla bra, han äter och äter, pappan jämför honom med buddha ibland :P haha sötingar.

Buddha?
För övrigt sover våran söting sittandes :P

Svante? ;)


Mys med en toksovande svante här på morgonen, bästa som finns <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0