Dagar....

Oh dagarna bara flyger förbi och allt går så fort, idag är Svante redan 10 dagar alltså snart 2 veckor sedan vi låg inne på förlossningen. Shit tiden går fort, tyckte de gick fort när han låg i magen men de var inget mot för vad det går undan nu.

Hur söt får man bli liksom? :) Man drunknar när man tittar på honom fast han inte ens tittar tillbaka <3


Hur som så var Carro förbi här om kvällen med presenter till mig och johan, sötaaste hon :) Jag fick ett jätte fint halsband där det står mamma och ett par örhängen hon gjort själv. Johan fick ett armband där det står father på, himla gulligt av henne :)
Då passa hon på att mysa lite med Svante också, såklart :D

Min present, lite dålig bild men men ... :)


Carro och svante <3


Natten till igår var inte Svante glad, han hade förmodligen ont i magen och dåligt med sömn vart det. På sin höjd 2tim men de tog han igen med att sova nästan hela dagen igår. Farmor var super gullig och kom hit så tog hon med han ut i 2 timmar på vagnprommis :) Då hann jag och johan med att pula lite och vila en sväng. Det var verkligen guld värt :)

Jag kan vara ledsen och...

Få till några super miner ibland ;)


Som sagt sov han ju nästan hela dagen igår men mamma drog igen kiosken typ 21 och pappa passa på att kolla fotbollen men sörru när den var klar tyckte svante att det var dags att vaka och dra till sig lite uppmärksamhet. Och underbar som johan är så tog han svante utan att väcka mig för hungrig var han inte, dom mös och han höll sig vaken till ca 02.30 då fick äntligen en trött pappa sova. Sen vakna han inte fören 05.50 för mat, blöjbyte sen somna han om till ca 9 så helt okej nattsömn för min del tack vare min underbara sambo <3

men imorse var han trött min stora älskling <3


Igår var BVC hit och sköterskan vi fått var hur snäll och gullig som helst. Hon hade med sig våg så nu vägen våran kille 3720g snart tillbaka och förbi födelsevikten. När vi vägt honom har han ju kläder och blöja på sig vilket jag glömde räkna av tidigare när jag skrev. Men hon tyckte han var så fin och vacker kille :D Alltid lika kul att höra och han är grymt poppis :)


Hon tyckte att vi kunde testa napp eftersom hans sugbehov är enormt vilket vi gjort nu och går väl sådär, han är väl inte storm förtjust i den men men. De är ju bara när han blir extremt tuttsugen :P Det ska inte vara de sista han känner när han somnar och ha den i när han vaknar, så länge de går att undvika dvs.

Men bra söt, fick byta napp för den var så stor <3


Idag for vi iväg en sväng till owes och köpis, farmor följde med :) Så köpte 2 amnings BHar, 2 pyjamaser utan fötter till svante, 2 par trosor och en foundaition (stavas?) Letade även amningslinnen men dom var slut på HM, så jävla typiskt... Var in på guldfynd och beställde ett hjärta i guld med graveringen svante och hans personnr, fick ju presentkort av mamma när jag fyllde så då passa jag på att ytnyttja de nu + lägga till lite extra själv. Skulle komma om ca 1-2 veckor :)

Svante idag när vi skulle iväg och JA uggsen är ROSA han har ärvt dom efter Nova men dom gör de dom ska, värmer hans fötter när det är kallt!! ^^


Helen var hit en sväng nu på eftermiddagen och hälsa på oss, hon hade med sig presenter från magaluf :) Alltid lika trevligt men nu har hon åkt. Mina killar ligger båda och stödvilar medans jag sitter här och dom ska få sova ett tag till. Sen ska vi iväf till farmor, hon ringde nyss så vi ska dit och äta efter lucas innerbanyträning. Lucas ville träffa svante och fast farmor redan haft lite svante tid idag ville hon ha mer, tycker jag är kul :D

Såhär söt är svante just nu :) <3


Imorgon kommer mormor hit, ska laga lite mat och umgås :) Tycker det är himla kul att hon vill vara här så mycket nu, jag behöver inte ens fråga hon säger att hon vill komma. Hon jobber ju så mycket men så fort hon får chansen är hon här vilket jag älskar. Svante ska ju veta vem hon är :) Älskade mamma.


Svante och jag passade på lite mor och son mys medans pappan lagade lunch idag :)
Ord fattas mig ibland min älskade son. När jag ser på dig fylls hela jag med värme och kärlek som är så stark. Så länge jag lever kommer jag göra allt jag kan för att du ska ha det så bra det bara går. <3 


Kommentarer
Postat av: caroline

Tack! Nej det är ju helt klart att hon inte gör det. Och på ett sätt underlättar ersättningen just nu då JOhan kan hjälpa till mer nu när han är hemma.. så vi ska försöka få hyra en elektrisk bröstpump för den manuella är så trälig.. så vi får se.. ska ge det en chans och vill ge henne det om jag kan liksom =)



haha ja vi tackar =)

ohh vad länge.. usch.. mina ska bara falla bort av sig själv,men det gör ju ont.. men jag har ju inget där nere så att säga så det är mest magen som är upprörd då dem lekt med alla tarmar och sånt vid kejsansittet..



eran lillkille är verkligen jättesöt, wilda och han har nästan lika mycket hår och samma färg också. kram

2011-10-12 @ 20:24:36
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Postat av: Simona

Vilken sötnos!!

2011-10-13 @ 07:19:32
URL: http://livetsgoda2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0