Familjeliv <3

Oj ja nu har jag lite tid över till att kladda lite här och ge er en uppdateringen om vad som händer och sker.
I onsdags var det dags för återkontroll på BB mottagningen för vägning, koll av amning och PKU test. Dessvärre hade våran lilla plutt gått ner över 10% och hade för lågt blodsocker, dom får minst ha 2,9 och han hade 2,5 :( Fick ge han ersättning 20ml och återkomma efter en timme då hade han 2,9 i blodsockervärde iaf. Det var på gränsen men vi fick åka hem ersättning 20ml var 4e timme och massa brsötmjölk för då hade den äntligen kommit igång riktigt och komma tillbaka på torsdagen. 
Gårdagens besök gick jätte fort, vi kom in och fick väga honom och på 20tim hade han ökat 170g :D Vi fick åka hem direkt och behövde inte förtsätta med ersättningen, så himla skönt. Först kände man ju sig som världens sämsta mamma som inte kunnat ge sitt barn vad det behöver men men mjölken kom igång iaf och nu är det så den sprutar :D
Jessica kom förbi och kika in underverket vårat och gissa om hon vart förtjust likaså linda idag när hon kom :D Ja alla som han har träffat har han lyckats charma, så underbart :D

Jessica och Svante igår :) <3 

Linda och Svante <3


Idag är han blott 5 dagar gammal och ändå har han gett oss så sjukt mycket. Var så himla mysigt här om dagen när han fick sitt första bad med pappa då jag inte får bada ännu på bra länge tyvärr. Men dom hade de mysigt och han älskade att få doppa sig lite vårat hjärta.
Kan inte rickligt beskriva lyckan jag känner när jag ser mina två pojkar och hur stolt och lycklig johan är när han håller honom, mitt hjärta smälter av kärlek.


Våran lilla prins äter, skiter, pinkar och sover bra. Himla skönt att han får sköta magen. Idag passade han på att kissa ner sig själv, pappa och väggen bakom skötbordet, tyckte han var skönt :P haha.
Jag njuter verkligen av varje sekund med honom och johan, så mysigt att ha honom hemma. Vi älskar livet som föräldrar och jag är kärare än någonsin tidigare. Känner mig så himla lyckligt lottad som har min underbara familj, våra familjer och våra vänner, allt känns så himla bra. Visst det kommer inte bli någon dans på rosor, sömnlösa nätter, skrig, gråt och mycket annat men känns som vi kommer klara allt bara vi vill och vi SKA göra det. <3


Älskade barn om du visste hur mycket du betyder för oss och våran kärlek till dig går omöjligt att beskriva i ord <3


Imorgon ska jag tillbaka, kontroll på BB mottagningen. Dom ska kika hur det är med mig och hur mina värden och sånt ser ut. Hoppas det kommer gå bra men förväntar mig dessvärre inte för mycket på den fronten är mest orolig om jag ska vara ärlig :(

Nu ska vi snart dra fram vagnen, på med kläder och gå över till farmor på fredagsmys, känns som en riktigt bra idé :)   

Stoltare och nöjdare farmor får man ju söka med ljus och lyckta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0