gravidlista - bara för skojskull

Gravidlista


När fick ni reda på att du var gravid?
25e januari 2011


Vilken vecka var ni i då?



Blev det en chock?
Ja det kom från ingenstans kunde knappt tro att det var sant, hur hade det gått till liksom? Haha. Jag var väldigt sjuk och hade varit det ett tag så trodde bara att kroppen var nere på sparläge därav mensens frånvaro. Men den var min mamma som fick mig att göra testet för att utesluta graviditet. Men nu var ju fallet så att jag var gravid och 4a test senare så fatta jag ju att alla dom kan inte missvisa.

Hur gammal var du?
23år

Hur tog din partner det?
Johan min underbara sambo tog det riktigt bra, annat var det för mig som bröt ihop och satt i badet och tårana sprutade. Man knände ju panik på en helt nytt sätt och ska inte prata om alla tankar som for genom skallen och bilderna man fick framför sig. Men vi pratade igenom det och kom fram till båda att vi ville behålla det.

Beräknat förlossningsdatum:
 5e oktober 2011 :)

Var det planerat?
Det var allt annat än planerat som sagt kom som ett brev på posten

Berättade för familjen:
 Ringde min mamma såklart och berättade hon vart chockad men när det lagt sig vart hon jätte glad och ser fram emot att bli mormor lika så för johans mamma, hon ser fram emot att bli farmor och känner sig inte alls orolig för oss som föräldrar. Vännerna reagerade olika, dom flesta hade svårt att se mig byta drinken mot nappflaskan men idag känner jag mig helt redo och har inte haft varken sug eller lust till fest. Ser bara fram emot att få hålla i våran skatt.

Har du mått illa?
Ja början var hemsk sen avtog det och kom mer sällan och idag v.28 har jag absolut inte problem med det.

Halsbränna/Surauppstötningar?
Nej har inte haft nå problem med det, lite ont i halsen någon gång. 
Foglossning?
Inte ännu men det kan ju bara komma. Jobbar ju inom vården så blir ju en del tunga lyft.

Andra krämpor?  
Har ont i högersida av ryggen, får vätska i fötterna när jag går för länge och av värmen men annars är det rätt lugnt.
 
Cravings:
Var lite mycket vattenmelon ett tag men annars inget speciellt, äter det jag vill och känner för. Äter dock inte för 2 utan helt normalt.

Avsmak för något?:
Lite svårt för kolsyra och köttfärs. Sen att allt kött luktar skunk innan man tilllagar det.

Vad tror du att det blir för kön?
Vi väntar en liten pojke :)

Första ultraljudet:
Var i februari någon gång, fick göra det vaginalt när jag var in på koll gällande mina cellförändringar. Då var det bara en liten ärta.

Andra ultraljudet:
Gjorde vi planerat den 11 maj 2011

Behöver du kissa ofta?
Ja men det var värre i början då var det upp flera gånger på natten nu är det bara under dagtid.

Hur mycket har du gått upp i vikt:
Ca 5 kilo på 6 månader så är väl helt okej, men mer är jag säker på att det kommer bli. Har fått inse att vad vågen visar spelar ingen roll utan de är hur jag och bäbis mår som är viktigast.

Skrämmer förlossningen dig?
Klart man känner lite oro, är ju första barnet och har inte sån stor koll på allt men det är info jag hinner samla på mig. Sen kommer ju självklart johan vara där och ska även ha med min mamma så det kommer nog gå jätte bra :)



Mamma och pappa längtar efter dig <3


 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0