Veterinären

Igår var vi som sagt till veterinären med ozzy, jag var skit rädd att dom skulle säga att något var jätte fel med tanke på hur han lät och han var så himla nere och dålig. Fick en akut tid så vi trodde väntan skulle bli lång men det gick rätt snabbt och vi fick komma in på ett rum. Dom tog tempen, kände och klämde, han skrek och det skar som en kniv genom hela mig :( Usch va hemskt de var. Han röntgades och dom tog en massa blod av honom. Allt visade bra, inga brott och inga infektioner eller inflammationer :) Men det var ju något som var fel. Doktorn trodde att någon nerv i ryggen låg i kläm så han fick medicin som han ska äta nu ett tag framöver som ska lätta upp trycket om så är fallet.

Lillkillen har fått lugnande och snarka som en hel karl

Precis som jag fått några gånger nu satte dom en kanal ifall han skulle få dropp :(


När vi var färdiga hos veterinären och fått ny tid nästa vecka för kontroll så åkte vi hem till carina och tomas, där är det lättare att ha koll på ozzy och han kunde få ligga ute när vi satt ute så. Han fick i sig första medicinen utan problem men han var extremt trött vilket man förstår efter att ha varit drogad. Pappa johan var också trött, han passade på att vila lite med ozzy :)



Mot kvällen blev han mycket piggare, både åt, drack och gick mycket bättre än på länge :D Var hur kul som helst att se :) Våran lilla hårboll, tror starkt på att han ska bli bättre och med all kärlek han får från alla håll så ska inte det vara något problem :)


Idag har han inte riktigt valt att kicka igång dagen, både han och johan passa gott på att ta lite extra sovmorgon som jag tycker dom båda är värd :) Själv vart jag väckt av en sprudlande junior i magen som tyckte det var dags att gå upp. :P Är mysigt att vakna va honom men kanske han kunde välja sina tider lite bättre ;) hihi. Ska väl ta disken, fixa till lite här hemma sen ska vi åka ut till mamma så jag får hämta bilen. Carro och jag ska ha hennes bil när vi åker imorgon. ^^ Känner på mig att detta kommer bli en riktigt bra dag för det räcker med motgångar nu om jag ska vara ärlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0