v.15

v.15 (14+0)

Barnet
Stor som ett äpple. Vikten har fördubblats sedan förra veckan, nu väger bebisen 50 g och är 9 till 10 cm mellan stjärt och huvud. Bebisen samlar på sig kalcium och skelettet blir hårdare och hårdare. Bebisen kan suga på tummen och är i princip färdigformad. Blodsystem, hjärta, ögon, öron, armar och ben finns nu klara i miniformat inför framtiden.

Mamman
Det börjar synas på en del att de är gravida. Eftersom bebisen tar kalcium från dig behöver du få dig lite extra, finns bla i mjölkprodukter. Är du osäker på hur du får i dig allt du behöver under graviditeten så är du välkommen att skicka en fråga till våra duktiga kostrådgivare, se länk nedan. En del kvinnor känner svartsjuka, drömmer mardrömmar och är otrygga. Tala med din partner om hur du känner dig så han på bästa sätt kan finnas som ett stöd.


Egna tankar
Ja man funderar väl mer och mer nu, längtan och kärleken blir bara starkare. :) Magen händer det inte mycket med men men. Blir ju lite orolig nu när jag fick magsjuka och så fruktansvärt ont i magen, det skrämde mig en del. Men som tur är har jag en underbar pojkvän som stöttar, säger rätt saker och finns hela tiden :) Utan honom och hans stöd vet jag inte vad jag hade gjort. Tur är också att jag har min underbara mamma som gör allt för att lugna och trösta när jag får lite smått panik, känner mig nere pga alla skit som hänt mig nu. Det är tänderna, sjukdomar och mest motgångar. Men nu är det bara att försöka blicka framåt och hoppas på en ljusning. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0